7 filmes autó, amikben maximumra tekernéd a hangerőt

2017. október 02. 09:54 - subitron

Vannak olyan autók, amikbe ha egy-egy film alkotói nem esnek szerelembe, valószínűleg sosem hallunk. Megismertük volna a DeLorean DMC-12 sirályszárnyajtóit a Vissza a jövőbe nélkül? Hétszentség, hogy nem. És ha már láttuk őket, mindenki vágyott arra, hogy egyszer beleülhessen. De mit ér az egész, ha nem szól bennük baromi jó zene?

Autók a 80-as és 90-es évek filmjeiből és a számok, amiket hallgatnál bennük:

 

1. Vissza a jövőbe (1985) Autó: '81-es DeLorean DMC-12

Mire tekernéd le az ablakot?:  Huey Lewis and the News - "The Power of Love"

 

dmc12.jpg

Valószínűleg kevesen vannak, akik nem ismerik a Vissza a jövőbe trilógiát, és így Marty McFly (Michael J. Fox) időutazó verdáját. Szerintem mindannyian szeretnénk legalább egyszer elvinni egy körre, és a "Power of Love"-ra tövig nyomni a gázt.

Az autó hivatalos gyártása 1981-ben kezdődött Észak-Írországban. A DMC-12 volt az egyetlen típusa a cégnek, ugyanis a 80-as évek elején történt amerikai autópiaci válság miatt, a Delorean Motor Companyt felszámolták. A kocsi felépítését tekintve rendelkezik pár egyedi sajátossággal, ilyenek például a sirályszárnyajtók, a festetlen rozsdamentes acél-karosszériaelem, és a speciálisan kezelt, acélból készült alváz. Erre -magabiztosan- a cég vállalta is a 25 év garanciát. Aki még sem bírja ki a DeLorean nélkül, annak egészen Texasig kell mennie, ott ugyanis egy vállalkozó megszerezte a DMC logó védjegyét, valamint az eredeti cég megmaradt alkatrészkészletét és megrendelésre új autókat készít.

 

2. Knight Rider (1982-1986)

Autó: '82-es Pontiac Trans Am

Mire tekernéd le az ablakot?:  Knight Rider intro

kitt.jpg

 

A General Motors 1982-ben gurította le a futószalagról a harmadik generációs Pontiac Trans Am-t. Lépést kellett tartaniuk a piacon megjelenő egyre több izomautóval. A Trans Am a GM jól bevált F-body karosszériájára épült, akárcsak a Chevrolet Camaro. A sorozatban aztán az alkotók szabadon engedték a fantáziájukat, és KITT rengeteg tuningot kapott. Többek között egy különleges borítást (Molekuláris Kötésű Héj), ami három egyedi anyagból állt. Az egyik összetevőt csak Devon ismerte, a másik kettőt az Alapítvány másik két vezetője. Még több érdekesség a Knight Riderről egy előző posztomban.

 

3. Mad Max trilógia (1979-1985)

Autó: '73-as Ford Falcon Coupe XB GT351

Mire tekernéd le az ablakot? Tina Turner - "We don't need another hero"

madmax2.jpg

Ezért az autóért is sokan bármit megtennének, hogy kipróbálhassák. Viszont nagy harc folyna a dübörgő V8-as, és Tina Turner karcos hangja között.

Kizárólag Ausztráliában forgalmazták 1973-tól, és csak 1976-ban figyeltek fel rá a film készítői. Első pillantásra tökéletesnek találták az Interceptor szerepére. A leglátványosabb módosítás az autó első részén történt, plusz, hogy a motorháztető fölé emelték a kompresszor felső részét. A fülünket simogató kipufogó hangok viszont "hamisak", ugyanis a filmben nem ennek az autónak a hangját használták. Semmi sem lehet tökéletes.

 

4. Bad Boys (1995)

Autó: '94-es Porsche 911 (964) Turbo 3.6

Mire tekernéd le az ablakot?: A oldal: Diana King - Shy Guy

                                                    B oldal: Inner Circle - Bad Boys

badboys.jpg

Miami, tengerpart és egy klasszikus Porsche 911. Már csak a fürdőruhás csajok hiányoznak és, hogy maximum hangerőn szóljon Diana King.

Az első 964-es 1989-ben érkezett a vásárlókhoz. Összkerék meghajtást kapott és triptonic váltót. Nem sokkal később jött a hátsó kerekes coupe, cabrio és targa kiadásban is. A gyártó egy igazi klasszikus sportautót alkotott.

 

5. Kegyetlen játékok (1999)

Autó: Jaguar XK140 Roadster

Mire tekernéd le az ablakot?  A oldal: The Verve - Bitter Sweet Symphony

                                                     B oldal: Fatboy Slim - Praise You

kegyetlen.jpg

Talán mindannyian, akik láttuk a fillmet eljátszottunk a gondolattal,hogy a "Praise You"-ra kiütjük az idegesítő, újgazdag Ryan Phillippe-t, és lenyúljuk a Jaguarját. Aztán bepattan mellénk Reese Whiterspoon és elhajtunk a naplementébe. Na, jó a csajok talán Ryan-t lecserélték Sarah Michelle Gellar-re.

Az XK-120 utódja, 1954 és 1957 között gyártották. Jobb fékeket, nagyobb rugózást és teleszkópos lengéscsillapítókat kapott, valamint nagyobb belső teret. A csomagtartó fedelén található jelképen a „Winner Le Mans 1951-3” felirat látható. Peter Walker ebben az évben egy Jaguar XK-120-al nyerte meg a legendás versenyt.

 

6. Tango & Cash (1989)

Autó: '88-as Chevrolet K-2500 Silverado

Mire tekernéd le az ablakot?  Yazoo - Don't Go

tangocash.jpg

 A Halálos Fegyver és a 48 óra mellett, a Tango és Cash szerintem a harmadik buddy cop mozi a 80-as évekből, ami kultfilmmé  vált. A Chevy Silveradot gyakorlatilag tankká alakították, és az utolsó nagy akció jelenetben ezzel zúzott Sylvester Stallone és Kurt Russel.

A C/K volt a Chevrolet és a GMC pick up vonala 1960 és 2000 között az USA-ban. A „C” kétkerék-meghajtású, a „K” négykerekes volt. Aztán ’99-ben felváltották a Chevrolet Silverado és GMC Sierra nevek. A filmben egy negyedik generációs Silverado látható.

7.  Fekete vidék (1991)

Autó: '64-es Chevy Impala

Mire tekernéd le az ablakot?  Ice Cube - How to Survive in South Central

impala.jpg

Ebbe a bikaerős dögbe befér az összes haverod, egy péntek esti furikázásra. De csak óvatosan, mert a 30-35 literes fogyasztás nem túl barátságos. 

 A hatvanas és kilencvenes évek közepén gyártották. Egy Afrikában élő antilopfajtáról, az impaláról kapta a nevét. Sportváltozatában egy 360 lóerős, 6,7 literes, V8-as motor dübörgött. Később alacsonyabb lett és kisebb motort kapott. Aki még ennél is többre vágyott, az hozzájuthatott 425 lovas változatban is. ’67-ben újabb változáson ment keresztül, de ezután népszerűsége csökkent. '85 és '93 között le is álltak a gyártásával. Aztán 1994-ben újra megjelent, mit sem vesztve korábbi erejéből, hisz alig kellett 7 másodperc, hogy elérje a 100 km/h-t.

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://gourmetnoise.blog.hu/api/trackback/id/tr4612910835

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása