A Mortal Kombat a legnépszerűbb verekedős játék, ami valaha készült. Anno nagy csapást mért a játéktermek királyára, a Street Fighter 2-re. Sikere azóta is töretlen, noha idén ősszel töltötte 25. szülinapját.
1. A játékot 4 ember hozta össze mindössze 10 hónap alatt.
1991-ben az akkor 27 éves Ed Boon, aki a Midway Games-nél volt programozó, és a 22 éves képregény rajzoló John Tobias tíz hónap alatt készítette el a verekedős játékot. Később a csapat kiegészült John Vogel grafikussal és Dan Forden hangmérnökkel.
2. Jean-Claude Van Damme mozija adta az ötletet.
A Tökéletes katona producerei megkérték a Midway Games-t, hogy csináljanak egy játékot a film alapján. Ők azonban egy másik mozit szerettek volna felhasználni. A mára kultikussá vált verekedős filmet, a Véres játékot. Az üzlet azonban nem jött össze, JCVD kiszállt a projektből, és a harcművész nagy torna elköltözött egy kitalált bolygóra (Earthrealm).
3. Az egyik szereplőt is JCVD ihlette.
A Mortal Kombat egyik legnépszerűbb karakterét, Johnny Cage-t Van Damme-ról mintázták. Megjelenésében, háttérsztorijában is -hollywood-i színész- hasonlít rá. Nem beszélve híres speckó mozdulatáról, amikor lemegy spárgába.
4. A Nagy zűr kis Kínában is nyújtott inspirációt az alkotóknak.
Az 1986-os John Carpenter mozi gonosz varázslója adta alapot Shang Tsung karakteréhez. Raidenhez, a villámok istenéhez szintén innen merítettek ihletet a fejlesztők. Mind a film, mind a játék egyfajta híd volt a keleti mitológia és a nyugati világ között.
5. A játék 6 hónapig cím nélkül futott.
A fejlesztési időszak feléig név nélkül ment a projekt. Ha valaki javaslatot tett, az biztos, hogy a másiknak nem tetszett. A következő nevek lettek kidobva: "Kumite", "Dragon Attack", "Death Blow", "Fatality".
6. Végül egy kívülálló adta a nevet.
Boon egyik barátjának jutott eszébe a Mortal Kombat név, amikor ott járt az irodájukban és egy ott hagyott fecnire pillantott. A papíron hibásan szerepelt a "combat" szó, "kombat"-ként.
7. Liu Kang eredetileg más nevet kapott volna.
Liu Kang-et eredetileg egy japán hadvezérről, Minamoto Yoshitsune-ről mintázták volna. 1995-ben Tobias azt nyilatkozta, hogy a csapat nem tudott megegyezni a névben és végül Liu Kang-re változtatták. Bölcs döntés volt.
8. Az "Animality" a rajongók hatására került a játékba.
Az animality az ellenfél egyik kivégzésének fajtája a játékban. A karaktered egy óriási állattá vagy mitikus lénnyé alakul. A rajongók között terjedt egy pletyka, hogy létezik az MK2-ben egy nehéz és titkos modulatsor, amit csak néhány játékos ismer. A hír eljutott az alkotókhoz is, így a Mortal Kombat 3-ban bevezették az Animality-t.
9. Ermac egy véletlen hiba műve.
A fejlesztőknek csökkenteniük kellett a gyártási költségeket, így a három nindzsának (Sub-Zero, Scorpion, Reptile) ugyanaz a piros színű karakter modellje volt. Ezután adták nekik a megfelelő színeket. De előfordult, hogy néhány órányi játék után valamelyik nindzsával visszaváltott a színük vörösre, a következő hiba üzenettel: "Ermac". Innen jött az alkotók ötlete, hogy berakják a játékba játszható karakterként.
10. Hatalmas siker volt, kevés befektetéssel.
Annak ellenére, hogy alig öltek a játékba pénzt és energiát, a megjelenése után nem sokkal példátlan siker lett. A játékterem után otthon is hódított: Nintendo-n, Game Boy-on és Sega-n. A játékot 1993. szeptember 13-án dobták piacra, a "Mortal Monday" keretében.